Najem biura czy zakup – co się bardziej opłaca i dlaczego?

by redakcja

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga przede wszystkim dobrego pomysłu, konsekwencji i determinacji w dążeniu do celu, ale w miarę rozrastania się firmy także biura, w którym będzie mogła być ona prowadzona. I tu się pojawia pytanie: kupić biuro, czy może lepiej wynająć? Choć najem co miesiąc generuje spore koszty, to zakup często jest wydatkiem nieosiągalnym, wtedy zostaje więc najem. Pomimo braku zaplecza finansowego z jakiegoś powodu nie jesteś przekonany do najmu biura? Dowiedz się, dlaczego opłaci Ci się on bardziej niż kupno lokalu.

Biuro w centrum – marzenie wielu przedsiębiorców

Dogodna lokalizacja to podstawa w szczególności, gdy działalność opiera się na kontakcie z klientem. I tutaj pojawia się pierwszy argument przemawiający za wynajmem – biura w centrum rzadko są wystawiane na sprzedaż, a jeśli już do niej trafiają, to ich ceny potrafią być horrendalne. Dlatego właśnie, jeśli chce się prowadzić działalność w dobrej lokalizacji z łatwym dojazdem, najlepiej postawić na biuro na wynajem.

Z drugiej strony najem jeszcze bardziej opłaci się, gdy na początku szuka się lokalu na obrzeżach, by najem nie generował zbyt dużych kosztów. Obniżenie oczekiwań przyniesie oszczędności, a przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by później przenieść się bliżej centrum. Poza miastem łatwiej jest też znaleźć hale produkcyjne i magazynowe do wynajęcia (przykładowe tutaj: https://www.ipdevelopment.pl/hale-przemyslowe-wynajem/).

Biuro skrojone na miarę – niskie koszty dostosowania do potrzeb

Dla świeżo upieczonych przedsiębiorców liczy się każda złotówka. Dlatego nie chcąc narażać się na dodatkowe wydatki, warto postawić na nowoczesne biuro, które będzie przystosowane do tego, by można było do niego wejść i od razu zabrać się do pracy. Trzeba będzie co prawda wstawić do biura meble i sprzęt komputerowy, ale jest to znacznie łatwiejsze, szybsze i przede wszystkim tańsze, niż generalne remonty. Wtedy nie ponosi się żadnych kosztów aranżacji, przez co firma nie traci.

A co, jeśli nie uda się znaleźć idealnego biura? Wtedy chcąc nie chcąc trzeba pójść na pewne ustępstwa, ale w miarę możliwości jak najmniejsze. Weźmy na tapet sytuację, kiedy potrzebne jest biuro z wydzieloną przestrzenią, a na rynku dominują biura typu open space. Wbrew pozorom otwartą powierzchnię łatwo jest zaaranżować według potrzeb, stosując choćby szklane ściany, które są proste w montażu i nie aż tak drogie. Na pewno opłaca się to bardziej niż wyburzanie ścian i murowanie ich na nowo.

Biuro z recepcją i ochroną – prestiż i jakość

Mówi się, że nie ocenia się książki po okładce, jednak istnieje też powiedzenie, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. Miejsce, w jakim będziesz prowadzić działalność, jeśli tylko będzie dostosowane do potrzeb, to nie wpłynie na standard i jakość świadczonych usług, ale jeśli będzie nowoczesne i ładne, to z pewnością pozytywnie zadziała na postrzeganie Twojej firmy przez klientów.

Wynajem biura w przeszklonym wieżowcu ma zdecydowanie więcej plusów niż tylko podniesienie prestiżu firmy. Takie budynki zwykle mają w środku recepcje, co zmniejsza szansę na to, że do biura przedostaną się osoby niepowołane. Z kolei ochrona dba o porządek w obiekcie i poza nim.

Profesjonalny wizerunek ma znaczenie szczególnie w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi dla klientów biznesowych. Nie można tutaj rezygnować z reprezentatywnego kosztem oszczędności, bo w ostatecznym rozrachunku możemy wyjść przez to na minus.

Oferty biur na wynajem dostępne w atrakcyjnych cenach na https://www.ipdevelopment.pl/biura-w-swiebodzicach/.

Biuro na wynajem wcale nie takie drogie

Dopiero rozpoczynając swoją przygodę z biznesem, każdą złotówkę trzeba oglądać dwa razy. Nic więc dziwnego, że świeżo upieczeni przedsiębiorcy obawiają się wysokich kosztów związanych z najmem biura, które zbytnio obciążą ich budżet i doprowadzą do upadku. Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji warto więc zrobić rozeznanie na rynku.

Sprawdź średnie ceny najmu na stronie https://www.ipdevelopment.pl.

Szybki przegląd ogłoszeń wystarczy, aby zobaczyć, że koszty udostępnienia powierzchni przez biurowce są różne i wpływa na nie całe mnóstwo czynników. Warto mieć jednak świadomość, że ceny podane w ogłoszeniach nie zawsze są tymi ostatecznymi. Przykładowo w przypadku umów długoterminowych podpisywanych na okres kilku lat ostateczna cena potrafi być niższa nawet o 30% w stosunku do umów zawieranych na okres 1 roku.

Przy ocenie finansowych możliwości trzeba wziąć oczywiście wszystkie koszty, nie tylko najmu. Dobrze jest dopytać wynajmującego o dokładny wykaz opłat, w tym rachunki za media z ostatnich miesięcy, aby mieć rozeznanie, jak rozkładają się koszty. Dopiero mając cały obraz wydatków, można podjąć decyzję o najmie lub kontynuowaniu poszukiwań.

Zobacz również te artykuły

Zostaw komentarz