Na czym polega mailing reklamowy?

by redakcja serwisu
Skuteczny mailing reklamowy

Marketing internetowy z każdym rokiem zyskuje na popularności. Internet to obszar o największym potencjale reklamowym, jaki przedsiębiorca może sobie wyobrazić. Sieci internetowe przestał służyć jedynie w celach rozrywkowych, choć i tego nie można im odmówić. Jednak w dobie globalizacji i prężnie rozwijającej się gospodarki wolnorynkowej, przedsiębiorcy starają się docierać do szerszego grona odbiorców. Internet jako narzędzie komunikacyjne jest nieocenione, a korzyści płynące ze sprawnie prowadzonego e-marketingu mogą przerastać najśmielsze oczekiwania.

Marketing internetowy to nie tylko fanpejdże w social mediach czy pozycjonowanie stron internetowych. Mailing reklamowy jako forma e-marketingu sprawdza się równie dobrze, o ile jest przemyślany i skrupulatnie zaplanowany. Zatem jak działa mailing reklamowy? Czym mailing różni się od newslettera?

Mailing reklamowy – czym się charakteryzuje?

Mailing określany jest jako jedno z narzędzi wykorzystywanych w ramach marketingu bezpośredniego. Wiele osób porównuje mailing z tradycyjnymi ulotkami czy broszurami reklamowymi, które doskonale znamy. Reklama w formie e-maili rozsyłanych do klientów to jeden z najstarszych i jednocześnie najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów, a także troska o zadowolenie grupy konsumentów, która miała szansę skorzystać z usług danej firmy.

Mailing – reklama jednorazowa

Mailing reklamowy zazwyczaj przybiera formę wiadomości e-mail, która ma spełnić określone zadanie. Mailing można zatem określić jako jednorazową reklamę o charakterze informacyjnym, której głównym założeniem jest powiadomienie klientów o nowych produktach w ofercie firmy, eventach tematycznych czy zbliżających się akcjach promocyjnych.

Jak stworzyć skuteczną reklamę e-mailową?

Cel mailingu reklamowego jest jasny: zachęcenie klienta do określonej czynności za pomocą e-maila o interesującej zawartości. Nie jest tajemnicą, że zdecydowana większość konsumentów zwraca uwagę najpierw na grafikę reklamy, dopiero później zagłębia się w jej treść. Dlatego też mailing reklamowy, aby był maksymalnie skuteczny, musi wyróżniać się prostym, ale przyciągającym wzrok designem. W mailingu warto również ograniczyć ilość znaków – zbyt duże nagromadzenie tekstu w reklamie zniechęca klientów do bliższego zapoznania się z jej treścią.

Mailing reklamowy – dlaczego trafia do SPAM-u?

Wiadomości SPAM to nic innego jak niechciane e-maile, najczęściej zawierające informacje handlowe. Kwalifikacja informacji handlowych rozsyłanych za pomocą Internetu zależy od zastosowanych filtrów antyspamowych, które przyjmują kilka podstawowych kryteriów oceny treści mailingu. Nieproporcjonalna ilość tekstu do wielkości grafiki, przesycenie tytułów, nagłówków czy treści e-maili słowami „zakazanymi” jak „super, extra, promocja” czy też wielkość wiadomości – to wszystko może złożyć się na to, że mailing wyląduje w zakładce SPAM.

Można tego uniknąć testując wcześniej przygotowaną wiadomość reklamową poprzez testy antyspamowe. Wystarczy założyć skrzynkę mailową w najpopularniejszych serwisach internetowych i sprawdzić, czy e-mail jest widoczny na stronie głównej w skrzynce mailowej.

E-mail marketing a newsletter – czym się różnią?

Mailing często mylony jest z pojęciem newslettera, co jest nie do końca prawdą. Newsletter jest pewną formą mailingu, jednak jego charakter ma charakter cykliczny, a nie jednorazowy. Newsletter, podobnie zresztą jak mailing, wymaga zgody odbiorcy na otrzymywanie treści handlowych. Co ważne, reklama internetowa w formie newslettera najczęściej ma określony kształt i wygląd szablonu, który modernizowany jest jedynie od czasu do czasu. Klienci w newsletterze często otrzymują treści premium, czyli zachęcające do dalszej subskrypcji konta i korzystania z usług danej firmy.

Zobacz również te artykuły

Zostaw komentarz