Jak otworzyć własny salon kosmetyczny?

by redakcja serwisu
Salon kosmatyczny

Zawód kosmetyczki staje się coraz bardziej popularny wśród młodych kobiet, które szukają własnej ścieżki zawodowej. Zapotrzebowanie na salony kosmetyczne wciąż rośnie, szczególnie w mniejszych miastach, gdzie kobiety nie mają szansy skorzystać z usług wykwalifikowanej kosmetyczki. Wbrew pozorom, salon kosmetyczny to nie tylko manicure czy pedicure, ale szereg innych zabiegów upiększających, które cieszą się sporą popularnością.

Założenie własnego zakładu kosmetycznego to marzenie wielu kobiet, które chcą być niezależne i samodzielnie decydować o profilu własnego przedsiębiorstwa. Wbrew pozorom sukces w branży kosmetycznej osiągnąć jest stosunkowo trudno ze względu na dużą konkurencyjność i popularyzację usług kosmetycznych na przestrzeni ostatnich lat. Zatem jak przygotować się do otwarcia własnego salonu kosmetycznego?

Własny salon kosmetyczny – badanie rynku

Dobry fach w ręku nie zawsze jest gwarancją dobrze prosperującego salonu kosmetycznego. Zwłaszcza w czasach, kiedy ilość zakładów kosmetycznych rośnie w tempie ekspresowym. Każde miasto charakteryzuje się innymi warunkami do rozwoju oraz zróżnicowaniem sektora usługowego czy handlowego, co powinno być podstawą do przeprowadzenia badania rynku. Warto zrobić listę salonów kosmetycznych w rejonie, w którym chcemy otworzyć własny gabinet. Dodatkowo, warto sprawdzić oferty usług oraz cenniki, dzięki czemu osiągniemy realny obraz sytuacji na lokalnym rynku.

Własny zakład kosmetyczny – niezbędny biznesplan

Bez szczegółowo opracowanego planu na biznes nie ma mowy o założeniu profesjonalnego salonu kosmetycznego. Plan inwestycji, strategia marketingowa, plan finansowy, prognozowanie czy też kierunek rozwoju przedsiębiorstwa – to wszystko powinno znaleźć się w biznesplanie. Samodzielne stworzenie biznesplanu może okazać się przedsięwzięciem dosyć wymagającym. W takim przypadku można zwrócić się z prośbą do profesjonalistów w tej dziedzinie, którzy z pewnością opracują długoterminowy plan działania w oparciu o dostarczone przez nas dane.

Własny zakład kosmetyczny – lokalizacja

Nie bez znaczenia jest wybór lokalizacji salonu kosmetycznego. Warto, by lokal znajdował się blisko głównych dróg dojazdowych czy węzłów komunikacyjnych. Mile widziane jest również otworzenie zakładu w miejscu widocznym dla przechodniów oraz przejezdnych. Większą rozpoznawalność lokalu zapewni również odpowiednie oznakowanie – np. baner świetlny.

Własny zakład kosmetyczny – pozwolenia

To, czego obawia się większość osób otwierających własne salony kosmetyczne to wizyta w Inspektoracie Sanitarnym, który czuwa nad prawidłowym funkcjonowaniem tego typu placówek usługowych. Lokal, który docelowo ma służyć jako zakład świadczący usługi kosmetyczne musi spełniać szereg wymogów określonych przez sanepid. Po rozpoczęciu działalności sanepid w dalszym ciągu ma prawo do przeprowadzania inspekcji, nawet tych niezapowiedzianych.

Własny salon kosmetyczny – koszty

Założenie własnego zakładu kosmetycznego wiąże się z dość sporymi nakładami finansowymi. Adaptacja lokalu pod wymogi sanitarne, wyposażenie salonu w wysokiej jakości sprzęty i meble czy opłaty z tytułu użytkowania lokalu to tylko wierzchołek góry lodowej. Własny kapitał często nie wystarcza, a przedsiębiorcy zmuszeni są do poszukiwania dodatkowego źródła finansowania. Można oczywiście wziąć kredyt na firmę lub starać się o dotację z urzędu pracy. Ta ostatnia to nawet ponad 20 tys. zł wypłacane jednorazowo, jednak należy spełnić warunki określane przez powiatowe urzędy pracy.

Zobacz również te artykuły

Zostaw komentarz