Dunlop prezentuje nową, niezwykle wszechstronną oponę Mutant, która wprowadza podejście crossover na rynek ogumienia. Nowy produkt brytyjskiej marki zapewnia całoroczne osiągi i wszechstronność na wszystkich drogach dla ponad 370 różnych typów motocykli, niezależnie od tego czy są to modele przygodowe, turystyczne, naked, retro czy scrambler.
Opony na trudne warunki
Mutant to połączenie wiedzy na temat wielokrotnie nagradzanych opon Dunlopa w klasie hypersport i turystycznej z technologiami opracowanymi na potrzeby wyścigów na mokrej nawierzchni. Producent określa to połączenie innowacji „technologią czterech pór roku” (4 Seasons). Obejmuje ona mieszankę materiałów, konstrukcji i związków, które zaprojektowano do pracy w najtrudniejszych warunkach klimatycznych, łącznie z surowymi warunkami zimowymi. Dzięki temu opona Mutant uzyskała oficjalne oznaczenie “M+S”, które potwierdza, że doskonale nadaje się do jazdy w trudnych sytuacjach. Ogumienie wejdzie do sprzedaży w styczniu 2020 r..
Dmitri Talboom, product manager Dunlop Motorcycle w Europie wyjaśnił: „Mutant zapewnia motocyklistom właściwości jezdne i stabilność, jakich oczekuje się od opon hypersport, ale w połączeniu z najlepszą przyczepnością na mokrej nawierzchni i trwałością, jakiej można oczekiwać od opon turystycznych. Dunlop ma ogromne doświadczenie w projektowaniu opon turystycznych, takich jak RoadSmart III, opon dla motocykli przygodowych, takich jak najnowsza Trailmax Meridian, oraz w rywalizacji na najwyższym poziomie w wyścigach na mokrej nawierzchni w klasie Moto2 i Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Nasz zespół ds. rozwoju połączył tę wiedzę, aby stworzyć oponę na każdą porę roku”.
Opony w wielu rozmiarach
Seria produktów Mutant obejmuje pięć rozmiarów na przód i sześć na tył. Zapewnia to dopasowanie do ponad 370 różnych modeli motocykli. Dunlop skupił się na rozszerzeniu asortymentu poza typowe motocykle crossover, takie jak Ducati Multistrada i Yamaha Tracer, aby dostarczyć osiągi znane z tego typu maszyn dla szerokiej gamy innych modeli. Dmitri wyjaśnił: „Coraz częściej widzimy motocykle typu scrambler, retro i naked, używane jako całoroczne, uniwersalne maszyny. Przeprowadzone przez nas badania pokazują, że ci motocykliści poszukują opony, która zapewni im sportowe wyczucie i sterowność, ale także pewność siebie, aby cieszyć się jazdą bez względu na pogodę. Dunlop Mutant oferuje ten unikalny charakter crossover”.
Charakterystyczny styl wzoru bieżnika Mutant łączy w sobie agresywnie wyglądające klocki z dynamicznym kierunkowym designem. Ten specyficzny wygląd nawiązuje do supermoto i opon na tory ziemne. Przewiduje się, że Mutant będzie popularnym wyborem dla motocykli o specjalnej konstrukcji, od których wymaga się stylu, ale bez kompromisów w zakresie osiągów co da początek zupełnie nowej generacji opon.
Dunlop jest jednym z wiodących producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Marka jest partnerem technicznym zespołów Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing i GMT94 Yamaha w wyścigach Endurance, zespołów Kawasaki i Team HRC w wyścigach MXGP oraz oficjalnym dostawcą opon dla Mistrzostw Świata FIM w wyścigach klasy Moto2 i Moto3, a także odnoszącą największe sukcesy marką oponiarską w wyścigach Isle of Man TT. Idąc za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje motocyklistom dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko dzięki najnowszym technologiom oponiarskim. Opony Dunlop montowane są jako standardowe wyposażenie w takich markach, jak Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph i Yamaha.